تیم ملی فوتسال افغانستان آنالیزور اسپانیایی به خدمت گرفت ساعت کاری مرز ماهیرود افزایش یافت | رشد وزنی ۹۰ درصدی صادرات به افغانستان از مرز ماهیرود عبدالله عبدالله از کمک‌های ایران به مردم افغانستان قدردانی کرد تیم ملی فوتسال افغانستان قبل از جام جهانی در ۳ تورنمنت شرکت خواهد کرد آمریکا و آلمان درباره پیوستن اوکراین به ناتو هشدار دادند برنامه بازی‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در جام جهانی ازبکستان طرح پوشش بیمه‌ای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز ساکن ایران آغاز شد سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: در جام جهانی همه راه‌ها به تیم‌های بزرگ ختم می‌شود سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: برای شگفتی سازی به جام جهانی می‌رویم کاظمی‌قمی در مشهد: از هر ابتکار و پیشنهادی در راستای رشد افغانستان حمایت می‌کنیم + فیلم حسین شمس: به تیم ملی فوتسال افغانستان خوش‌بینم، آنها سرنترسی دارند تیم ملی افغانستان در جام جهانی فوتسال با آرژانتین، آنگولا و اوکراین هم‌گروه شد برنامه جهانی غذا: سیل در افغانستان به ۸۰ هزار نفر آسیب رسانده است گلر تیم ملی فوتسال افغانستان: آرزو دارم نماینده خوبی برای کشورم در جهان باشم فیلم | دومین محموله کمک‌های بشردوستانه ایران به مزارشریف رسید سازمان ملل وضعیت مناطق سیل زده افغانستان را بحرانی عنوان کرد دومین هواپیمای کمک‌های بشردوستانه ایران به افغانستان اعزام شد شعری از سیدحکیم بینش، شاعر افغانستانی برای رئیس‌جمهور فقید ایران + فیلم یادبود مهاجرین افغانستانی در قم برای شهدای خدمت | کاظمی قمی: رئیسی برای حمایت از مردم افغانستان راه تعامل را برگزید محمدجواد صفری دروازه‌بان تیم ملی فوتسال افغانستان به گیتی‌پسند اصفهان پیوست
سرخط خبرها

ابراز نگرانی مقام سازمان ملل از نقض حقوق بشر افغان‌های اخراج شده از پاکستان

  • کد خبر: ۱۹۴۸۵۵
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
ابراز نگرانی مقام سازمان ملل از نقض حقوق بشر افغان‌های اخراج شده از پاکستان
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد بازداشت خودسرانه، آزار مهاجرین افغان ساکن پاکستان، اخاذی پلیس و ضبط دارایی‌ها و در اخراج اتباع افغانستان از پاکستان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «ولکر ترک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای در مورد بازداشت خودسرانه و اذیت و آزار مهاجران افغان ساکن پاکستان و اخاذی پلیس از آن‌ها و ضبط اموال و دارایی آن‌ها و در نهایت اخراج آن‌ها ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده است که پلیس پاکستان افغان‌های دارای کارت شناسایی مهاجرت صادرشده از سوی دفتر سازمان ملل متحد در پاکستان را نیز بازداشت و اخراج کرده است، در حالی که دولت پاکستان دارندگان این کارت را پناهنده رسمی می‌شناسد.

دولت پاکستان اوایل اکتبر به مهاجران افغان ساکن آن کشور که فاقد اسناد اقامتی هستند یک ماه مهلت داد که آن کشور را ترک کنند. در پی پایان یافتن مهلت یک ماهه، روند بازداشت و اخراج مهاجران از اول نوامبر آغاز شد. بر اساس بیانیه ولکر ترک، تا یازدهم نوامبر ۳۲۷ هزار مهاجر افغان از پاکستان اخراج شدند.

در ادامه بیانیه آمده است: دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد گزارشی دست اول از افغان‌هایی که از مرز عبور می‌کنند، دریافت کرده که در آن ادعا شده است این افراد مورد اقدام‌های خودسرانه یا سوءاستفاده مقام‌های پاکستان قرار گرفته‌اند.

ترک در بیانیه‌اش ضمن اشاره به دشواری وضع بسیاری از خانواده‌های افغان اخراج‌شده از پاکستان گفت: بسیاری از افغان‌ها با منابع مالی بسیار اندک مجبور به ترک خانه و شغل خود شده‌اند. علاوه بر این، مجبور به پرداخت رشوه یا از دست دادن دارایی‌هایشان شده‌اند. در شرایط کنونی افغانستان، این اخراج باعث وخیم‌تر شدن وضع بشردوستانه در افغانستان می‌شود.

همزمان با انتشار بیانیه ولکر ترک در مورد مهاجران افغان ساکن در پاکستان، سازمان عفو بین‌الملل نیز در نامه‌ای به «انوارالحق کاکر» نخست‌وزیر دولت موقت پاکستان خواستار توقف فوری سرکوب و آزار و اذیت مهاجران شد و از حکومت پاکستان خواست به تعهد‌های حقوقی بین‌المللی‌اش عمل کند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->